Hoe vraag je de Mechelse Energielening aan?
Aan het loket of online
Je kan de Mechelse Energielening zowel aan het loket als online aanvragen.
- Aan het loket: verzamel alle nodige bewijsstukken, en maak een afspraak aan het energieloket (T 0800 20 800). Een medewerker van Energiepunt Mechelen brengt dan samen met jou de aanvraag in orde.
- Online: vul het aanvraagformulier in. Aan het einde van het formulier kan je alle bewijsstukken opladen.
Welke bewijsstukken heb je nodig?
Om een energielening aan te vragen, heb je een aantal bewijsstukken nodig. Je dient ook een aantal vragen te beantwoorden met betrekking tot je lopende kredieten en kredietopeningen. Hou ook deze informatie bij de hand. Je hoeft hiervan geen bewijs toe te voegen. Wij vergelijken deze informatie met de gegevens van de Nationale Bank van België.
Verplichte bewijsstukken
- kopie van de identiteitskaart(en) (voor en achterzijde)
- gedetailleerde prijsoffertes
- bewijs van inkomen van de laatste 3 maanden
- recentste aanslagbiljet personenbelasting
- indien zonnepanelen: verklaring op eer rond beglazing en dakisolatie
Welke regelgeving is van toepassing op het digitale aanvraagformulier?
- Kredietreglement Mechelse Energielening
- Voorbeeldovereenkomst
- Voorbeeld loonsafstand
- Europese standaardinformatie inzake consumentenkrediet (Mechelse Energielening)
Hoe lang duurt het voor je aanvraag behandeld is?
Elke volledige aanvraag wordt voorgelegd op de kredietcommissie van Energiepunt Mechelen. Deze komt minstens eenmaal per maand samen. Afhankelijk van het aantal ingediende dossiers kan er een bijkomende kredietcommissie georganiseerd worden. Energiepunt Mechelen probeert elk dossier binnen de 20 tot 60 werkdagen af te handelen. Deze doorlooptijd is louter indicatief en geenszins bindend.